woensdag 3 april 2013

Nom-nom, diepvrieshert.

In Denemarken is het de afgelopen maanden koud geweest. Met sneeuw overal en ijs op de vijver naast het huis. Op een dag was ik buiten aan het rondlopen, omdat ik met Niels ging buitenspelen. Toen hoorde ik de verschrikte uitroepen van een dame in distress. De dame in kwestie was Ulla, die mij vertelde dat er een hert door het ijs was gezakt van onze vijver, omdat het opgejaagd was door Donna the Hound.
Ik schoot natuurlijk meteen te hulp en haalde Hans-Frederik om het arme beest uit het water te halen. Hij sprong als een ware held recht in het water en droeg het naar één van de schuren, om het te plaatsen in een baal hooi. Helaas overleed het dier nog dezelfde avond van de schok en de kou. Hans-Frederik heeft het naar één van de velden verderop gebracht, zodat de vossen wat te eten hadden. Hij had het zelf ook vrij koud en heeft toen mijn douche gebruikt om schoon te worden. Met als gevolg een modderbad in mijn bad. Maar ach, ik neem er eentje voor het team ;).






5 opmerkingen:

  1. Waarom hebben jullie het zelf niet opgegeten? Hans-Frederik jaagt toch ook? Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij omdat het vlees niet goed zou zijn omdat het dier zo gestressd was.

      Verwijderen
  2. Van stress wordt het vlees zuur ;)
    Jee, wat een avontuur ..... voor het hertje. Jullie hadden ook een bord bij de vijver moeten zetten met "verboden te schaatsen voor herten". Nou ja, in het deens dan, anders begrijpt zo'n hert het nog niet. Trouwens, het lijkt mij een ree, geen hert. Waarom ben je zelf niet meteen in de vijver gesprongen? Koudwatervrees?
    Blij dat wij geen vijver in de tuin hebben.
    far

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, Hans-Frederik wilde zo graag. Ik gun die man ook zijn pleziertje.

      Verwijderen
  3. Dat maak je niet mee in Nederland, leuk de foto's erbij!

    BeantwoordenVerwijderen